Kjøpsvilkår


KONTAKT OSS

Adresse:
Klokker og Reimer AS
Nasse Nøffs veg 2
2034 Holter

E-post: 
klokkerogreimer@gmail.com

Telefon: 

Organisasjonsnummer: 
917 651 299

Kontaktskjema

Du kan kontakte oss med alle kontaktmåter ovenfor. Du kan sende oss mail via kontaktskjema-knappen ovenfor. Vi vil sende deg svar per mail.



KUNDEINFORMASJON

Opplysninger du gir til oss vil ikke bli gitt videre og er bare tilgjengelige for personer tilknyttet oss. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes. I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. 


 

SIKKER BETALING

Hvem kan handle på nett?

For å kunne handle på nett må du være minimum 15 år og ha eget bankkort (debetkort). Er du under 15 år må du få en myndig person til å bestille for deg. Dersom du ønsker å handle på kreditt må du være over 18 år.

Trygt kjøp

Vi har som mål å ha den absolutt beste sikkerhet rundt salg på internett, håndtering av personopplysninger og betaling. Vi har derfor tilpasset vår virksomhet til kravene norske myndigheter, gjennom Distansehandel Norge, har satt for trygg internett handel. 


Betaling

Alle kunder må betale med debet eller kredit-kort (Visa, Mastercard) eller via Klarnakonto.

Betalingsrutinene håndteres av Klarna som beskytter den økonomiske informasjonen din med systemer for sikkerhet og svindelforebygging som er ledende i bransjen.

Ved bruk av kort (Visa, Mastercard) vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Det vil si ved bekreftelse av betaling i kassen. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt.

Moms på 25% inngår i alle priser. Ingen andre avgifter enn det som står som totalsum i kassen tilkommer ved kjøp.

Alle våre priser er oppgitt i Norske kroner.

Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du oss også ditt samtykke til og oppbevare og behandle dine personopplysninger.

Vennligst les våre retningslinjer for personvern.

LEVERINGSBETINGELSER

Leveringstid

Alle varer du ser i nettbutikken er på vårt lager, hvis ikke annet er oppgitt. Normalt pakkes og sendes disse ut første virkedag etter at vi har mottatt din bestilling og forsendelsen følger Bring/Postens estimerte leveringstid. Noe lengre leveringstid må påberegnes ved ferier og høytid. Leveringsadressen som oppgis må være en fysisk adresse.


Frakt og gebyr

Vi bruker Bring/Posten Norge AS som vår primære fraktleverandør. Vi leverer kun til Fastlands-Norge og Svalbard. Vi sender mail når din bestilling sendes fra oss.  

Varer som allikevel ikke er på lager vil bli ettersendt så fort de kommer inn på lager. Det vil ikke bli belastet ekstra frakt på ettersendinger.

 

Uavhentede pakker

Hentefrist for pakker er to uker. Om den ikke hentes innen da sendes den automatisk tilbake til oss. Angreretten bortfaller hvis man ikke henter ut pakken.

Hentes ikke pakken innen hentefristens utløp fakturer vi deg 250kr til dekning av våre kostnader til porto, oppkravsgebyr, returporto og merarbeid. (jfr. Forbrukerkjøpsloven §40 og §46).

Retur av varer - Angrerett

Med unntak av spesialbestilte varer har du 14 dagers angrefrist på varer kjøpt i vår nettbutikk. Du betaler selv returfrakt om du benytter angreretten. Har du mottatt feil vare eller varer med feil sender vi deg nytt uten kostnader for deg. 

Ved bruk av angrerett skal det meldes snarest og innen 14 dager fra man har mottatt varen(e) til:

kundeservice.klokkerogreimer@gmail.com

Angreretten betinger at melding blir gitt til Klokker og Reimer AS innen 14 dager etter at kunden har mottatt varen(e). Kunden kan heve hele eller deler av kjøpet. Kunden må sende varen(e) tilbake innen 14 dager etter dagen som varen(e) er mottatt. Angreretten gjelder ikke hvis varen(e) ikke kan leveres tilbake i samme tilstand som den/de ble mottatt.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema i leveringsbekreftelsen eller ved fysisk levering av produktene, utløper angrefristen 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen. Dersom du mottar angrerettskjema innen disse 12 månedene, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen du mottok angrerettskjemaet.

Selger er forpliktet til og tilbakebetale deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Hvis du uttrykkelig har valgt en spesiell frakt utover hva som er nødvendig for og frakte varen, skal dette betales av deg.

Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at selger har mottatt angremeldingen, men likevel ikke før 2 dager etter at selgeren har mottatt returen sammen med utfylt angrerettskjema fra deg.

Tilbakebetalingen av kjøpesummen skjer ordinært ved samme betalingsmiddel som du benyttet ved bestilling, om ikke annet er avtalt eller det finnes hinder for tilbakebetaling ved benyttet betalingsmetode.

Varer som er spesialbestilt tas ikke i retur. Vennligst ikke send returvarer i oppkrav. Disse blir ikke hentet ut.

Klagefrister

1. Feil ved leveranse

Hvis du mottar et defekt eller et feillevert produkt, ta kontakt på mail. Du bør ta kontakt så snart som mulig etter levering. slik at vi fortest mulig kan få rettet opp i dette.

2. Feil under garantitiden

Det er 2 års garanti på et produkt som er ment til og vare vesentlig lenger enn 2 år. Dette gjelder fra levering.  Oppstår det feil ved ditt produkt i løpet av garantiperioden kan du ta kontakt på mail. Kundeservice vil gi deg informasjon om hvordan du skal gå videre med din reklamasjon. Dette gjelder ikke batteriet i en quartz klokke.

3. Reklamasjon

Melding om feil må meddeles innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Det er 5 års reklamasjonsrett mot produksjonsfeil på produkter som er ment til og vare vesentlig lenger enn 2 år. F.eks en klokke. Dette gjelder i fra leveringsdato. 

Dersom du ber oss slette din kundekonto, slettes også all kjøpshistorikk. Det er viktig at du tar vare på kvitteringer for dine kjøp i forbindelse med eventuell fremtidig reklamasjon. Uten kvittering kan ikke garanti/reklamasjon benyttes. Dersom det etter sletting av kundekonto skulle oppstå behov for retur av vare til oss i forbindelse med reklamasjon, må det opprettes en ny kundekonto for at vi skal ha mulighet til og håndtere reklamasjonen.

Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker!

Force majeure

Er vi forhindret fra og levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av en arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet som partene ikke kan råde over som ved brann, krig, pandemi, naturkatastrofer, uforutsette militære innkallelser etc. som kan føre til knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, begrenset tilførsel av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum

Meny

Innstillinger